Spousta otazníků se nyní točí okol hlasového vyhledávání – prorokovaná revoluce totiž tak nějak nepřichází, byť růst podílu hlasového vyhledávání na celkovém vyhledávání na internetu neustále roste. Ale zkrátka jen ne dostatečně rychle na to, jak to někteří prognostikovali. Revolucionáři si mysleli, že bude hlasové vyhledávání stejně rychle adaptováno jako například chytré telefony – to se ale trošku spletli.
Postup a progres je nyní hlavně poháněn chytrými zařízeními s hlasovou technologií, jako jsou chytré reproduktory či obrazovky, které fungují pouze na bázi hlasu. Jsou zároveň dostatečně nové a unikátní, takže uživatelé je vyhledávají a kupují cíleně jenom kvůli tomu, aby to „vyzkoušeli“, byť většina hlasových povelů se týká přehrávání hudby či otázek na počasí. Nikdo tady ale nepopírá, že hlasové vyhledávání není budoucnost – každý podnikatel, který přemýšlí o seo Seolight by měl bezpochyby zpozornit, protože hlasové vyhledávání jednou přijde a každý na to musí být připraven, nesmí usnout na vavřínech.
Hlasové vyhledávání se totiž v několika aspektech naprosto liší od klasického textového vyhledávání, už jen tím, že nabízí převážně jeden výsledek z mnoha, který je nejvíce relevantní k hledanému výrazu vyřknutému do mikrofonu. Tady se najednou drasticky zužuje hrací plocha pro kohokoliv, kdo by chtěl soutěžit o tuto pozici, takže je opravdu nutné o seo uvažovat. Obsah totiž musí být optimalizován pro hlasové vyhledávání, aby mohl být vůbec umělou inteligencí nabídnut jako potencionální odpověď, která bude přečtena nahlas uživateli. Je tak extrémně důležité, aby tvůrci obsahu a podnikatelé konzultovali vše se svým seo odborníkem, který by měl navrhnout ideální řešení. Pokud jste tedy ještě nepřemýšleli nad přechodem na hlasové vyhledávání, doporučujeme, abyste tak učinili ihned, protože se také může velice lehce stát, že až na to skutečně dojde, nebudete vůbec připraveni a vaši konkurenti už budou daleko před vámi.